Kindergarten i bilder

Igar tog jag antligen med kameran till kindergarten, och det blev runt 80 bilder! Dels pa barnen(som alskade kameran), pa mig och dem under Morning Exercise, samt pa mig nar jag undervisar. Later bilderna tala for sig sjalv, enjoy!

    

1. Fran utsidan 2. Klassrummet 3. Sovrummet, dar de sover ett par timmar varje eftermiddag 4. Under en lektion med nagon av de andra lararna.

   

Morning exercise (jag vet att mitt har ar under all kritik. Jag hatar det just nu, maste atgardas... sa ha lite overseende med det ;))

  

Min lektion. Vi tranade pa saker man kan se i tradgarden, sasom blommor, trad, gras etc samt att kunna saga "I can see trees in the park", etc.

    

1 + 2: Visar flashcards och ser hur mkt de kommer ihag(har gjort det har ett par lektioner nu), tranar pa meningarna. 3 + 4: Sjunger en sang, "Out in the garden". 5. Leker en lek som gar ut pa att ett par av eleverna far varsin bild(genom att veta vad det ar) och sa ska de halla upp det nar jag sager deras ord. Haller de upp nar jag sager ett annat ord sa aker de ut. De trottnar aldrig pa den leken! ;)


Pojken till vanster heter Fred och ar varldens sotaste. Busig, men valdigt kramig och mysig ocksa. Underbar! :)

        


Tjejerna i mitten har ar ocksa supermysiga! :)


Sadar, har ni dott av sockerchock nu? ;). Man blir ju bara sa glad av de har bilderna!

Det ar lustigt, for jag har aldrig varit en san som gillar barn. Eller, det later fel, jag har snarare inte kannt mig naturlig med dem. Men jag antar att man "lar sig", for nu ar jag helt kar i de har underbara barnen!

Marks att de borjar lara sig mer engelska ocksa. I borjan fragade jag mycket(och gor fortfarande) "what's this?" nar jag satt och lekte/pratade med dem. Nu kommer de sjalv fram och fragar samma sak for att lara sig nya ord. "Sofie, what's this?" Ar det inte gulligt? De ar varldens sotaste! <3



Kommentarer
Ida

Haha cute! imponerande att du lyckas lära dem saker ;) har du en ny tröja förresten? (the grey one)

Hare fint!

2009-11-06 @ 22:53:55
Sofie

Visst ar det?

Yes, kopte den i Shanghai :). Den sitter lite konstigt pa bilderna dock, haha! :P.

2009-11-07 @ 07:47:27
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0