Jag gjorde en Gunvald!

Hahahaha, varldens sjukaste grej hande nyss!

Blev lite hungrig sahar framat kvallskvisten sa jag gick for att handla lite snabbnudlar. Tom ar ute pa dejt(!) sa det fick bli en middag pa rummet idag. Laste dorren, gick ivag och handlade och kommer tillbaka 5 minuter senare. Satter  in nyckeln i laset men det gar inte att fa upp. Ser att sjalva laset verkar ha lossnat, och i panik kor jag in nyckeln och kor runt i hopp om att det skulle hjalpa. Men icke! Det leder istallet till att nyckeln gar av.

Jaha, vad gor man? Ar helt ensam pa skolan da eleverna och de andra lararna akt hem over helgen. Ringer Alison, min kontaktperson, och hon sager helt enkelt: "use your feet".

Sa ja, jag gor en Gunvald. Jag borjar sparka och sparka for glatta livet. Fast sa varst glatt var det inte, snarare kande jag paniken komma. Vart fan ska jag ta vagen om jag inte far upp dorren?

Star och sparkar, slanger mig mot dorren och det later som ett bombnedslag i den ekande korridoren.

Ser hur dorren langsamt borjar rora pa sig, det kanske gar anda? Sparkar och sparkar som jag inte gjort annat an spelat i coola actionfilmer. Jag som inte ens ser pa action, maste vara en naturbegavning?

Till sluuut far jag antligen upp dorren! Vilken LYCKA! Laset ar fortfarande trasigt men imorgon kommer nagon och fixar det(hoppas jag!).

Haha, ja idag gjorde jag en Gunvald. Vilken jakla historia att beratta, eller hur? ;)




Kommentarer
mamma

Bra att du reder dej.....är så stolt över dej.

2009-11-14 @ 21:50:47
Anonym

2009-11-14 @ 21:52:08
Louise

Tjena mors my little retard. Jag måste säga att det hade vart väldigt kul att se dig bara stå där och banka och sparka på dörren och inte få upp den. HAHAHAHAHHahah..... Bara så att du vet så måste man få upp dörren direkt om man ska få vara med i nån actionfilm. Hoppas att det händer igen så att du kan få lite träning och så får du ha det så bra! /Louise ;)

2009-11-14 @ 22:03:46
Sandra

Rätta takter Sofie.. Bra att veta dina oanade talanger (inte bara Dart) till Thailand!!

2009-11-15 @ 11:06:57
Ida

Fan va cool du e! Önskar att jag också får anledning till att göra en Gunvald nån gång!

2009-11-15 @ 11:21:46
Tine

Hej

Nu fick jag äntligen en anledning att lägga in en kommentar - det var rätta takter, fortsätt så Gunvald

Hälsningar M Beck

2009-11-15 @ 17:16:29
marja

pra gjårt

2009-11-15 @ 18:36:16
Mathilda

MUAHAHA.

Bra jobbat, lill-Gunvald!

Fast jag håller med Louise ovan.. du har en bit kvar till att bli den där riktiga actionhjälten. Men ja, övning ger färdighet och vid fler utelåsningar (är det ens ett ord?) så kan du nog placera dig på actionhjälte-listan.

2009-11-15 @ 23:56:53
farmor

Hej Sofie!

Plötsligt hittade jag igen var jag kan kommentera dina inlägg. Det är så kul att läsa allt du skriver, känns som hela världen är öppen för dig. Jag tycker att du blev väldigt fin i håret också det var väl inget att vara rädd för! Skönt att du har köpt en ny jacka det är inte kul att frysa (jag är frusen så jag vet hur det är). Jag är klar med mina behandlingar nu så nu ser framtiden bra ut för min del, nu är det konditionen som ska bli bättre bara. Jag har lämnat mamma o pappa pengar både för din födelsedag och för jul. Jag har ju inte ditt banknummer så jag gjorde det lätt för mig... Ha det så skönt i Thailand också många kramar från farmor

2009-11-27 @ 19:11:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0