En lista

Vart inget besok i Sabrinas mans hemstad som planerat, da hela den staden ar utan el och vatten idag. It's China! Sa vi tar det nasta helg istallet... Idag akte vi istallet hem till Sabrina, at mat och akte och handlade mat. Eventuellt ska vi hitta pa nagot under eftermiddagen, far se vad som hander.

Sa lange roar jag mig med en lista jag snodde av Mathilda. Enjoy!

1. Hur gammal är du om fem år? 25
2. Vem var den senaste du träffade? Tom
3. Hur lång är du? ca 1.75
4. Vilken var den senaste film du såg? Hm. Elizabethtown, tror jag.
5. Vem ringde du senast? Tom
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? What? I thought 1? - Till Tom, som glomt saga att vi skulle ses halv elva istallet for 1, och berattar det for mig kl 10. Lovely.
7. Vad är dagens planer? Softa, kanske spela lite biljard eller pingis, ga ut och ata nagonstans.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror pa. Oftast tycker jag det tar for lang tid att sms:a sa da ringer jag hellre. Men ja, det beror pa vad det galler :)
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? 29:e juli... Craaazy!
11. Vilken ögonfärg har du? Blagraa
12. När vaknade du idag? kl 10
13. Har du någon gång hittat en katt? Nope.
14. Vilken är din favoritplats? Det ar inte sa mycket platsen som sallskapet. Men far jag valja mina favoritplatser i varlden sa ar det nog san li tun i Peking, Stockholm en sommardag, var tradgard hemma en varm sommarkvall.
15. Vilken plats föredrar du minst? Hm. Vet inte, faktiskt...
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning! Och det gor inte sa mycket, det blir som det blir.
17. Vad skrämde dig som barn? Mörkret!
18. Vem fick dig att skratta senast? Nar jag drev med pappas svininfluensa igar, hahaha!
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, men har nog nagon anda.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Hemma har jag en barbar som ar min. Har har jag en stationar som jag lanar av skolan. 
21. Sover du med eller utan kläder på dig? I nagon stor t-shirt eller pyjamas, oftast.
22. Hur många kuddar har du i sängen? En
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja.
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? barfota.
25. Är du social? Det beror pa sammanhanget hur mycket, men overlag sa ja, hyfsat.
26. Vilken är din favoritglass? Viennetta pa pinne finns det har, det ar en hit! Annars pappas egentillverkade, mums!
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa!
28. Tycker du om kinamat? Jag bor ju i Kina, sa det vore val illa annars ;). Men kinamat ar sa mycket mer an det man ater pa krogar hemma, ar inte sa fortjust i Tofu t.ex.
29. Tycker du om kaffe? Nej
30. Vad dricker du till frukost?
Vatten. Patetiskt, haha. Helst apelsinjuice, men det ar ratt dyrt har sa det unnar jag mig bara ibland :)
31. Sover du på någon särskild sida?
oftast vanster sida
32. Kan du spela poker?
JAg skulle forlora mycket, om man sager sa.
33. Tycker du om att mysa?
Ja, saklart!
34. Är du en beroendemänniska?
Ja, men inga farliga saker.
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
36. Vill du ha barn?
Ja.
37. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska flytande, tyska kan jag forsta bra men mitt ordforrad och grammatik ar ganska usla, kinesiska kan jag litegrann.
38. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.
39. Föredrar du havet eller en pool?
Havet! Saknar det sjukt mycket faktiskt. Bor man i skargarden kanns det lite konstigt att inte ha havet i narheten.
40. Vad spenderar du helst pengar på?
Upplevelser! Kan vara allt fran en kul utekvall eller en konsert till en resa som den har. Saker kommer man anda slanga bort till slut, men minnen har man alltid kvar och kan gladjas at hela livet.
41. Äger du dyra smycken?
Inte direkt.
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Lite skumgodis kinesisk style. Gott.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Hm. Mins syskon tror jag. Vi ahr valdigt snarlik humor!
44. Välj ett ärr på din kropp? Ett jag ahr pa hakan som jag fick nar jag var i Brighton pa sprakresa nar jag var 15. sprang pa Piren som finns dar och ramlade, det slutade aldrig bloda!
45. Vad har du för ringsignal?
Nagon trakig melodi. Jag hatar min trakiga kinesiska mobil! Pa min svenska har jag 1 skal med Lena Philipsson
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Ja, det borde finnas nagot pa vinden dar hemma.
47. Flirtar du mycket? Inte direkt
48. Vart togs din profilbild för din blogg?
Nar jag och mina kompisar var och tog kort hos en fotograf, nastan tva ar sen ar det nu!
49. Kan du byta olja på bilen?
HAHA nej.
50. Har du fått fortkörningsböter?
Har inget korkort.
51. Vilken var den senaste bok du läste? Man som hatar kvinnor. Pa engelska!
52. Läser du dagstidningen?
Hemma laser jag DN varje morgon. Har skummar jag Aftonbladet da och da!
53. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej
54. Dansar du i bilen?
Hur gor man det?
55. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Rix FMs webbradio :)
56. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ingen aning, faktiskt...
57. När var du i kyrkan senast? Hm. Tror det var pa Louises konfirmation i somras.
58. Vad ska du göra nu?
Ingen aning.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0