Besok i Sabrinas-mans-hemstad-som-jag-ej-vet-namnet-pa ;)

Yes, igar akte vi ca 20 minuter fran Taixing och hamnade da i en mindre stad som var riktigt mysig.

Forst akte vi forbi deras fabrik och lamnade Sabrinas dotter hos hennes mormor(ja, de bor tydligen dar ocksa?), och sedan akte vi ivag for att se lite sevardheter.

  

1. Tom och Sabrina. Mycket smickrande bild! 2. Ett tempel 3. Enorma buddhastatyer!

Lite mer genuint kinesiska kvarter!

  
1. Offentlig toalett kinesisk style! 2. Nudlar och mjolkte till lunch 3. War exhibition(om kriget mot Japan).


Jag, Tom och Sabrina.
HAr kopt ny jacka ja. Inte sa snygg kanske men den ar varm och den fanns i min storlek!(inte sa vanligt har kan jag saga..)

Sedan akte vi till en fabrik som gor fioler, callos och gitarrer, 2000 om dagen tydligen! Sabrina kande nagon dar som visade oss runt.

 

Vi avslutade sedan med en god middag och sedan korde Sabrina tillbaka oss till Taixing. Mysig, men kall, dag!

Och det ar annu kallare idag, brr! runt 3 grader kanske?! Snon som kom under natten ar dock bortsmalt och ersatt av regn.

Det kalla vadret har ocksa gjort att vara rum ar kallare, luftkonditioneringen hjalper inte lika bra langre... Sa ska se om vi kanske kan fa varsitt element eller nagot ocksa! Vore harligt, det...

Nu ar det dags for mandarinlektion. Zaidjien!



Kommentarer
Ida

Såg att ingen annan hade kommenterat och efter ett inlägg med bilder och allt förtjänar du en kommentar! Verkar ju rulla på där borta, skype i helgen eller nästa?

2009-11-17 @ 10:04:31
Sofie

Skype i helgen later bra, ska dock aka bort sa det far bli sondag kvall isf :) sms:ar mamma pa lordag el sondag om nar jag kommer tillbaks!

2009-11-17 @ 10:43:33
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/
Ida

Jaså du, var ska du nånstans?

2009-11-17 @ 14:16:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0