Aldrig far man sova ut pa det har stallet!

Jahopp, tankte jag skulle fa mig en ordentlig sovmorgon idag nu nar eleverna inte ar har(de har undervisning varannan helg), men nej nej.

Vaknar klockan 8.00 av att nagra dumma kineser avfyrar fyrverkerier typ utanfor mitt fonster. Okej att de gillar fyrverkerier men det ar liksom ljust ute klockan atta, hur kul kan det vara da?!

Det holl pa i typ 20 minuter och sedan somnade jag om igen. Sedan vaknade jag klockan 9 igen av nagon som skriker ute pa gatan. Forsoker sova men ger upp nar nagon borjar prata i nagon j-la hogtalare...

Man borjar ju undra... Tar kineser aldrig sovmorgon? Och en fraga jag har stallt mig sjalv manga ganger - vad ar grejen med fyrverkerier VARJE DAG?!

Nahapp.

Planerna for dagen ser ut som foljande:
1. Kolla lite grey's.
2. Ga pa promenad, handla lite frukt och nagot till lunch.
3. Stada duschrum, toalett och mitt sovrum. Eller ja, sa mycket av det jag orkar, resten tar jag imorgon.
4. Gora julkort. Sitta i morkret, tanda mitt fina ljus och spela julmusik och forsoka fa nagon slags julstamning. Inte det lattaste har kan jag saga!(De firar ju inte jul i Kina).
5. Prata med mamma pa Skype.

Otroligt upphetsande, va? Kaaaanske inte. Men jag ska inte klaga. Om tre dagar ar det december, och om tva veckor ar jag i Shanghai med Anja och Alina. Det kommer ga fort! :)


Alina och Anja pa UIBE i Beijing :)


Kommentarer
sandra

Cute little smoothies

2009-12-01 @ 02:55:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0