Visumansökan

Imorgon är tanken att jag ska ta en sväng förbi Kinesiska Ambassaden här i Stockholm för att fixa visum, så ikväll har jag suttit och fyllt i papper. Är himla viktigt att det blir rätt, men jag tror nog att jag fick till det.



Var och hämtade ut mitt nya pass idag. Låt mig säga som så, att passbilden inte gjorde mig helt rättvisa. Ögonen ser helt skeva ut, det ena ser mer välsminkat och större ut än det andra, vilket jag hoppas att det inte gör i verkligheten. Vad är det med passbilder egentligen, de ser ju aldrig bra ut? Nä, skulle inte bli förvånad om de stoppar mig och säger "Det här är ju inte du...". Seriöst.


Kan det bli fulare?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0