Om Pekinguniversitet och nattåg till Skellefteå

Igår fick jag ett brev med mer info från Teach and Travel China, om min första månad i Kina. Jag kommer att bo på (om jag inte minns namnet fel) University of international Business and Economics som ligger hyfsat centralt i Kina. Jag kommer att bo i någon slags studentkorridor på campus, tillsammans med 2-3 andra Teach and Travel-deltagare. Där kommer jag då alltså få undervisning i mandarin, kinesiska seder etc, samt hur man undervisar kineser i engelska, kan ju vara bra att veta! Under tiden jag är där får jag min placering och efter en månad åker jag iväg till den skola där jag ska undervisa. Spännande! Känns helt sjukt att det nu bara är 26 dagar - knappt fyra veckor- kvar tills jag ska åka. Har verkligen inte fattat det, och lär inte göra det förrän jag står där på Arlanda och säger hejdå till familjen...

Till helgen blir det dock en helt annan slags resa, och ett helt annat resmål. Ska till Skellefteå av alla ställen! Där Mathilda redan befinner sig, och tillsammans ska vi på Stadsfesten där, och se Lena och Orup! Lena är, som de flesta läsare av denna blogg säkert vet, en stor favorit hos mig, och detta var sista chansen för mig att få se deras sommarturné innan jag åker. De spelar typiskt nog i Stockholm bara 7-8 dagar efter min avfärd... Det ska bli ungefär hur roligt som helst att se dem igen, speciellt som det var ett halvår sedan sist, och lär dröja minst lika länge till innan jag får se henne igen ;).


Lena på Chinateatern i Stockholm. Foto: Jag


Kommentarer
Jenny (Kes)

Vad spännande! Haha, tror vi har ungefär samma fjärilar i magen just nu! Själv ska jag down under. Kommer bli ascoolt! :D

2009-07-03 @ 18:46:41
URL: http://edsvikenf.blogg.se/
Jenny (Kes)

Haha! Samma bolag! Vad kul! Trodde ditt hete Teach & Travel ;) Det känns hur kul som helst, får helt enkelt ta och följa dig under tiden! :D

2009-07-04 @ 13:43:17
URL: http://edsvikenf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0