Lite update

Har nu äntligen haft tid att läsa igenom alla papper från Work&Travel Company - och det är inte lite det! Var bland annat information om universitetet jag kommer bo på, en kopia på kontraktet mellan mig, WTC och skolan jag kommer jobba på, samt lite allmän info. Bland annat om svininfluensan, som de verkar ta på stort allvar i Kina.... När vi kommer dit måste vi först på flygplatsen fylla i ett hälsoformulär innan vi släpps in, och sedan får vi inte lämna campus den första veckan(!). Dessutom kommer tempen att tas typ varje dag, och ev. symptom måste rapporteras... Lite sjukt på något sätt, men det är väl så det funkar där antar jag - lika bra att få reda på det från början!

Det är också rejält varmt i Peking just nu. Kollade väderleksrapporten för de närmsta dagarna och det är över 30 grader i princip varje dag. Hjälp?! 25 tycker jag är lagom, är det varmare än så vill man bara ligga på stranden... Men man får ta det helt enkelt!

Stod också att min placering kommer jag att få under sista veckan i Peking. Vilket jag har läst förut men det är ju svårt att lägga allt på minnet ;). Får nog läsa igenom allt någon gång till...

Ska också ta och repetera lite kinesiska! Har läst två kvällskurser på Medborgarskolan under året, som var ganska värdelösa i sitt upplägg, men jag har iaf lite papper och glosor jag kan lära mig. Ska bara ta tag i mig själv, hela kroppen bara säger nej så fort jag tänker "plugga" just nu!



Nu ska jag in till stan och ge blod en sista gång innan jag åker. När jag kommit hem får jag ju inte ge på typ ett halvår så det gäller att passa på! Efter det blir det bort till Hötorget för sista vaccinationssprutan(som för övrigt har halvt ruinerat mig, typ 2500 för alltihop! :S).


Kommentarer
Ida

Bra gjort!

2009-07-20 @ 11:50:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0