framme - men i karantan...


forsta rapporten fran kina!

Resan hit gick bra! Traffade en annan tjej som ocksa skulle hit pa arlanda och vi satt bredvid varandra pa planet. Skont att ha nagon att prata med. Sjalva resandet var ratt jobbigt och langt, sa det var skont tt komma fram. Nar vi landade pa beijings flygplats blev vi uppmotta(efter att ha gatt igenom typ 3 sakerhetskontroller varav en matte kroppstemperaturen) av folk fran work and travel company. Efter ca en timme, nar alla plan hade landat blev vi korda till vart hotell. Pa bussen fick vi munskydd som vi skulle anvanda hela tiden. i sitter nu i karantan pa hotellet och far inte lamna det pa en vecka, forutom parkeringen utanfor. Detta pa grund av svininfluensan som kina verkligen tar pa allvar. 

Ungefar ahlva gruppen av totalt ca 80 stycken ar pa det har hotellet och resten pa ett annat. i som ar har ar enligt ryktet ''high risk''  och bestar av britter och andra stackars europeer som mellanlandade i london. i ar ca 7 svenskar, en spanjor, ett par tyskar och nagon spanjor. 

Igar var vi lediga och samma sak idag. vi spenderar tiden med att spela spel och ga runt pa hotellet. Det ar lite som att vara i en bubbla med det riktiga kina utanfor... Skum kansla! De tar tempen pa oss varje dag och ahr man for hog far man sitta ensam i sitt rum nagon halvtimme for att se om den gar ner... Efter dessa sju dagarna far vi aka till universitetet och utforska staden, vilket ska bli roligt! var utbildning borjar dock i overmorgon, sa vi kommer inte sa mycket efter.

hotellet vi bor pa ar fyrsjtarnigt och riktigt najs! maten ar supergod och rummen ar frascha. Personalen ar dock inte sa bra pa engelska, igar bad vi om toapapper men fick tofflor istallet... i fick skriva ner tecknena pa en lapp sa blev det ratt till slut.

nu far jag lov att lamna over datorn, men jag vill lugna alla som kanske blev lite skarrade av detta med att ajg ahr det bra och har roligt och har traffat sa manga harliga manniskor! vet inte om jag kommer kunna anvanda datorn innan vi akaer harifran, men annars kommer det ga nar vi kommer till universitetet.

har ett kinesiskt nummer nu sa det gamla funkar inte. har skickat sms till mor och far - har ni fatt dem? jag har i sa fall inte fatt nagra svar.

om naqgon vecka blir jag nog mer tillganglig, sa hall ut! allt ar bra med mig och jag langtar inte hem alls ;)

bilder komemr ocksa senare! 



Kommentarer
mor och far

Härligt att du har de bra! Några sms har vi inte fått, bara de som du skickade från flygplatsen i peking vilket vi också svarade på, annars inget... men hoppas att du har de fortsatt bra och att du kan höra av dig igen snart ;)

2009-08-01 @ 11:08:43
Adam

2009-08-01 @ 11:35:36
Adam

Haha, tror minsann jag råkade skicka ett tomt inlägg!

Skönt att höra att resan gick bra! Kina verkar verkligen vara ett så otroligt spännande land. Lite läskigt att de tar svininfluensan på så stort allvar bara, men det verkar som att du kan leva med det ;)

Kul att du trivs också :)

2009-08-01 @ 11:37:35
mamma

här är adress till ledarnas blogg som uppdateras med foton osv. kul att läsa: www.lesglobal.com

2009-08-01 @ 12:04:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0