Sports day i Kindergarten!

Idag hade vi ingen vanlig undervisning pa kindergarten, istallet agnades dagen at olika aktiviteter ute pa skolgarden. Det var soligt och fint(och kallt!) sa det passade perfekt!

Formiddagen var det de aldre eleverna som deltog(daribland min fina class 1), och de yngre fick sitta och titta pa. I tva timmar, lite knas kanske men det ar sa det funkar har ;). Hur som helst, det borjade med att alla sjong nationalsangen och flaggan hissades - aterigen, det ar sa det funkar har! Borjar fa lite klam pa nationalsangen nu, oundvikligt nar man hor den minst 2 ggr i veckan :P.

Sedan fick de fick framfora en koreografi ur sin morning exercise, en klass i taget. Det tog ett tag da de ar 6 klasser ;).

Efter det var det dags for lekar, som bestod av stafett. Varje klass delades upp i fyra lag och hade olika grenar. Till det spelades popmusik ur hogtalarna(bl.a. Avril Lavignes Girlfriend ;)) och stamningen var pa topp! Jag och Roma provade ocksa pa nagon gren, men det gick sadar - "cyklarna" de anvande var inte riktigt i vuxenmodell! Men roligt var det, haha!

Nar alla klasserna fatt kora varsin gren var det dags for dragkamp - och nu var det lararnas tur att leka! Sjalvklart staller man upp - dragkamp ar ju skitkul! Och jag ar ju lite av en tavlingsmanniska, haha. Tyvarr forlorade mitt lag... Maste ha varit nagot fusk inblandat dar...

Pa eftermiddagen var det samma sak igen - fast med de yngre. Det hela avslutades med annu en dragkamp, och mitt lag forlorade igen. Som sagt - FUSK!

En rolig dag, kul att bryta rutinerna lite och gora nagot annat! Ett harligt minne, utan tvekan, fast man fros en del i skuggan ;).

Hade tyvarr inte kameran med mig(da ingen berattat for mig att vi skulle ha en sports day - sa ar det alltid ;)), men Rose tog en massa bilder for skolans rakning, och det hala filmades, sa jag ska hora med henne om jag inte kan fa ta del av det :).



Kommentarer
Louise

Hej! Lät ju superfun! Lite sjukt att du hör nationalsången flera gånger i veckan, särskillt när man typ aldrig hör den svenska hemma.



Jag tror faktiskt inte att det var något fusk inblandat, det hela berodde nog på lagmedlemmarna. HAHah ;P



Du får ha det bra och sköta dig ordentligt. Hej så länge!

/Den Lilla Systern

2009-12-03 @ 17:09:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0