Shopping i Taixing

Igar tog jag och Tom oss en tur till Guluo Lu, som ar "shoppinggatan" i Taixing. Jag var ute efter en tjock halsduk och mossa, och sa behovde vi bada kopa varsin julklapp. Nar vi firar jul i Beijing har vi gjort sa att vi koper en var for 15 kuai och sa far alla dra varsin, sa vi gick runt i diverse "skrapaffarer" som det finns sa gott om har och hittade bra grejer :P. Hittade ocksa mossa och halsduk, sa nu slipper jag frysa alltfor mycket i kalla Beijing(Ja, -5 - 0 ar kallt for mig :P). Har blir det som tur ar lite varmare nasta vecka, upp mot 10 grader. Har gett upp hoppet om sno har sa da kan det lika garna fa vara lite mildare temperaturer :P.

Tog lite bilder nar vi var ute som jag tankte dela med mig av. Kan ju vara kul att se hur gatorna ser ut har, tankte jag!




Elmoppar ar poppis har, ja! Hindrar dock framkomligheten pa trottoarerna nagot...


Det har ar ju bara pinsamt! :P


Idag ahr jag spenderat hemma. Fixat med en massa trakigheter sasom att stada mitt rum och tvatta en massa klader. Kommer ju ha fullt upp framover sa man far passa pa nar man har tid... Sedan har jag bara tagit det lugnt... Kollat pa tv-serier och bara latat mig! Det behover man ibland ;).

Nu ska jag ladda upp lite fler bilder till Shanghai-inlagget(battre sent an aldrig), sa kolla in dom! Sedan blir det filmen Phoebe in Wonderland som jag kopte for flera manader sen men annu inte har sett. Till det blir det pomelo, pepparkakor och Wasas underbara julknacke. Mys!



Kommentarer
mathilda

yummy yummy med pomelo! åt det som tusan i thailand.

2009-12-20 @ 21:19:40
Sofie

Visst ar det? Ater det varje dag, sa himla gott! Finns det ens att fa tag pa i Sverige? Kommer sakna det annars...

2009-12-21 @ 12:54:07
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0