Romas fodelsedagsfirande

Roma fyllde ar igar, och det planerade fodelsedagfirandet flyttades fram till lunchtid idag.

Vi var i aulan i kindergarten, var val runt 40 larare darifran, inkusive rektorinnan, och sa jag och Tom. Vi at tarta, rektorn holl tal och sa var det nan slags kinesisk ringdans... Intressant! Det roligaste var utan tvekan talet, definitionen av Chinglish! Filmade, men vet inte hur jag ska fa upp det har utan youtube(som ju ar blockerat har).

Har kommer lite bilder iallafall :).


1. Kindergarten teachers 2. Tartorna. Ser fantastiska ut, men smakar inte sa mycket... 3. Rektorn haller tal och Rose oversatter.

Roma med nagra av lararna(om jag inte har helt fel sa ar de dem som undervisar de yngsta barnen)


1. Roma skar tarta 2. Pris till den som listar ut vad den dar prydnaden ska forestalla!

Efterat hjalpte jag och Tom Roma att bara tillbaka tartrester samt presenter till hans lagenhet, som ligger precis vid skolan, och hangde dar en stund. At lite mer tarta(fick ratt ont i magen senare, skumma kinesiska tartor sager jag bara) och skamtade om konstiga kineser ;). Vart en hel del tarta kvar som vi inte orkade ata upp, sa jag tog med det till "mina" barn. Det blev uppskattat, kan jag lova!

En trevlig dag helt enkelt. Kvallen har jag spenderat med Thailand-research, narmare bestamt kollat upp vandrarhem i Ao Nang. Ah, om en manad ar vi dar! Helt overkligt, men fantastiskt harligt! Vad som dock ligger narmare i tiden ar resan till Beijing, tva dagar kvar! :D. Jag har julstamning motsvarande slutet av november ungefar, sa det kanns lite konstigt att det ar jul om tre dagar. Men det blir nog kul :). Mys, IKEA och kanske lite skridsko-akning. Kommer bli underbart!
Och sa far jag ju antligen traffa Sandra igen, saknar dig vannen! :D

Nu ska jag gomma mig under tacket och varma fotterna. Dock ska jag sluta klaga pa att det ar kallt efter att ha hort om Sandras nattkladnad - sjukt manga lager och JACKA! Da har man ett kallt rum, haha!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0