Brr!

Det har blivit kallare igen, brr! Tror inte det ar under nollan men det ar valdigt fuktigt i luften sa det kanns kallare an vad det ar. Inte ovanligt med tjock dimma pa morgonen...

Detta gor det till ett helvete att duscha, kan jag tala om! Min dusch ar i ett separat rum pa andra sidan korridoren dar det inte ar varmt! Finns en luftkonditionering dar som vi kan satta pa, men de vill inte att den ar pa hela tiden sa den gor ingen storre skillnad. Sa, jag duschar alltsa i ett rum som ar runt 5-10 grader varmt. MYSIGT! Vattnet ar dock varmt, men varmvattnet tar slut snabbt sa man far stanga av vattnet nar man schamponerar etc, vilket leder till att upplevelsen blir ungefar omvand bastu. Alltsa, forst kallt rum, sedan varmt vatten, kallt rum, varmt vatten, etc etc. Och sedan nar varmvattnet tar slut ska man sa snabbt som mojligt smorja in sig, kla pa sig och komma in i varmen igen innan man har frusit ihjal... Lite dramatiskt kanske, men ni fattar poangen ;).


Riktigt sa har illa ar det kanske inte, men anda ;)

Inget nytt annars. Har fatt en liten forkylning/hosta(var ju bara en tidsfraga). SA, i helgen blir det kurerande sa att jag inte ar sjuk nasta vecka nar jag ska till Shanghai! Sparar dessutom pengar da, sa det ar ju bara positivt :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0