Utlovade bilder och liiiite klagomal...

Okej, jag vet att jag avr valdigt optimistisk i forra inlagget och jag ar fortfarande nojd och glad men maten! maten! Ja, maten vi far pa campus ar faktiskt sadar. Fettig och sockrig och inte speciellt naringsrik. Saknar fiberrik mat kan jag saga! Har dock hittat lite fullkornsflingor som far duga trots att de ar oversockrade...

Har ocksa drabbats av nat virus och hade feber i tisdags, men det ar pa battringsvagen. Var val bara en tidsfraga! Har fortfarande lite hosta, men det beror nog ratt mycket pa pekingluften an nagot annat. Att andas den ar som att roka typ 20 cigaretter om dagen, sa det tar ett tag att vanja sig vid ;).

Weeell, allt ar inte daligt. Ville bara fa ur mig det forst, haha!

Igar var vi pa karaoke, nastan hela gruppen. De hade hyrt ett stort rum med soffor etc, riktigt najs och lyxigt... Dar var vi i fyra timmar och sjong(bl.a. boten anna, hahaha!). 

Ska egentligen inte skriva sa mycket mer just nu utan visa lite bilder!


Vart rum pa hotellet, Sandra som jag delade med.


Utsikten. Den forsta veckan sag det ut sahar varje dag, nu ar det soligt och inte lika hemskt fuktigt..


Chill pa hotellparkeringen sista kvallen i karantan. Hemsk bild pa mig egentligen men jag bjuder pa det ;)


Vart sovrum har pa campus. Vi har en liten lagenhet som vi delar 4 stycken. helt okej!


Forsta kvallen i frihet, pa vag for att ga och ata middag!


ANr vi kom hem holl de pa med tai-chi pa fotollsplanen, var sakert flera hundra!


Jag pa kinesiska muren, wowowow!


Love och Sandra utanfor Birds'  Nest(olympiska arenan)


My gang! Shopping Chinese Style, galet billigt!


Karaoke time!

That's it folks! ;) Men det kommer mer! Vad vill ni se bilder av? :)

Just det, kan ju avsluta med att beratta hur grym jag ar. Vi har under den har tiden 5 assignments, uppgifter, att gora. Och vad tror ni jag fick pa den forsta?! Hogsta betyg, oh yeah!

Ikvall blir det utgang igen, och eventuellt manikyr for under 50-lappen ;)

Zaidien!
Kram


Kommentarer
Ida

Nice to hear from ya! synd me maten bara men de kanske blir bättre sen när du börjar jobba:) En hälso kur är förrestan påväg med posten. och btw jag hostade hela veckan i Shanghai så de blir du nog inte av med... Way to go med arbetet asså, men de verkar ju va mkt att göra för er små stackare!

Kul att se bilder! -de är kul att se vad ni har för er och hur miljön ser ut där borta ;)

Efter ett litet grey's maraton med Louise så ska jag nu gå och lägga mig. Annars är allt som vanligt här hemma, nästa vecka börjar skolan och det är premiär för Beck, haha!

Men ha det jättebra nu och keep up the good work!

/Ida

2009-08-15 @ 00:28:02
göran

kul o se bilderna o höra att allt är bra puss o ha det så bra lilla gumman/pappa

2009-08-15 @ 06:30:52
Louise

Tjenamors min lille vän! Det var ju lite deprimerande med maten, men, men. What to do lixom. Vad duktig du är då.. Misslyckas inte på resten bara... ;) Nej, men seriously, ha det så bra nu och lär dig andas Pekingluft. /Louise

2009-08-15 @ 15:31:59
Mathilda

Vad tråkigt att maten blev en sån besvikelse på campus. Det blir ju lite sliskigt i längden att äta översockrat och onyttigt. Tur att det finns fullkornsflingor iaf ;)



SUPERKUL med bilder! Du blev jättefin i håret (har ju inte sett det förrän nu!). Manikyr för en 50-lapp? Hohoho. Jag funderade just på om jag eventuellt kanske skulle slänga ut en 500-lapp för att fixa naglarna på ett billigt ställe i Sollentuna. HA HA HA.



Ta hand om dig, så hörs vi förhoppningsvis snart. Vi kanske kan boka en skypetid någon dag? Jag är anpassningsbar men förstår att du inte kan anpassa dig till allt, så säg till när du kan så infinner jag mig då.



KRAM!



Ps. Jag och Malin hade "dance party" här om dagen. Spelade bra musik, drack vin och dansade. Förvisso inte så mycket av det sistnämnda, men vi sparar oss till dess att du kommer hem och joinar oss. Haha! Ds.

2009-08-16 @ 18:32:30
Sofie

Mathilda: Tack for komplimangen :) Det avrt lite val kort men men, det var sa slitet sa det behovdes!



Skypetid kanske blir svart. Sms:ade dig nyss att jag var inne men du kanske missade det? Ar oftast inne pa kvallen har, och vi ar 6 timmar fore sa logga in pa dagen nan gang sa kanske jag ar inne.



Ja, nar jag kommer hem maste vi ha ett sjujakla dance party, hahaha! :)

2009-08-17 @ 16:09:54
URL: http://sofiegoeschina.blogg.se/
Emma

Så härligt att se att du har det bra och njuter mesta möjliga av resan. Kramar ^^

2009-09-07 @ 17:24:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0