MIN PLACERING!

WEI WEI WEI!

Jag ska till:
Taixing Kindergarten i Jiangsu-provinsen!

Ska alltsa undervisa 3-7aringar, vilket var mitt sistahandsval men nu kanns det faktiskt ratt bra! Kommer fa sjunga sanger och leka lekar hela dagarna, inte helt fel! (Mathilda, nagra tips?;))

Staden jag ska till heter alltsa Taixingoch ligger ca 2 timmar norr om Shanghai(=sjuuukt najs!). Ligger ocksa nara Nanjing, som ar huvudstaden i Jiangsu. Sjalva staden ar ratt liten, men ligger ju som sagt ratt nara flera storre stader sa jag tror det blir grymt!

Ska bo med en brittisk kille dar, ingen jag ahr pratat med sa mkt men det blir nog najs. Kunde vart mycket varre! :)

Sa, for att sammanfatta, sa ar jag apnojd! :D Aker pa mandag kvall och kommer dit tisdag morgon(runt 2 pa morgonen svensk tid). Tar alltsa ca 11 timmar med tag, vilket kanske later mycket men en del har tagresor pa 24 timmar, sa jag klagar inte!

Idag har de forsta av oss akt, och det ar smatt surrealistiskt. Har fatt sa bra vanner har sa det kanns konstigt att lamna dom...

Hade en Graduation dinner igar med diplomutdelning, tal, etc. Alla var uppkladda och det var verkligen ett bra satt att avsluta pa. Sedan var det efterfest pa en bar vid San li tun, bargatan i Peking. Vi hade halva takterassen for oss sjalva, helt underbart!

Ar sa nojd med den har manaden. Teach and Travel har verkligen overtraffat alla mina forvantningar, organisationen ar sjukt bra och de har koll pa varenda liten detalj. Uppkommer problem loser dom dem direkt, och de bryr sig pa riktigt om vad som hander med oss.

Forhoppningsvis finns det dator dit jag ska, sa jag kan uppdatera bloggen nar jag har kommit dit! :).

Ha det bra dar hemma!

Stor kram


Kommentarer
Ida

NICE! Va kul att allt fortfarande är bra och att organisationen var bra också, för de är ju inte alltid garanterat... Det verkar ju som en bra stad att bo i också, inte för stor men nära andra stora städer. Du kommer ju säkert åka till Shanghai vilken var en nice stad men som överallt i kina, crowded! however, hoppas de blir bra på skolan och att resan går smidigt så hörs vi nog snart. De visade sig förresten på räkningen att de inte var så dyrt att ringa till Kina, så no panic lixom! Hare fint!

2009-08-29 @ 12:22:33
mamma

Hej va kul att höra. Vi ringer nån gång tisdag kväll. Har letat efter decinfect. servetter att skicka till dej men det finns inte att uppbringa i hela stan.....hare bra. puss och kram

2009-08-29 @ 13:18:41
farmor

Hej igen

Jag är hos Hans i Ekerö och då tittar jag lite oftare eftersom han har bredband och det är ju på hela tiden.

Kul att du nu vet vart du ska och vilken ålder det handlar om, låter ju ganska lätt hoppas att det blir det också. De sätter alltså små 3-åringar i skolan det börjar tidigt där.



Jag hoppas att resan går bra det blir säkert också en upplevelse att åka tåg i Kina, hoppas det går att sova ett tag i alla fall. Det betyder ju också att du får se mer av Kina utefter vägen, spännande.



Här hemma är det ganska skönt fortfarande, omkring 21 grader så då ska vi inte klaga. Skönt eftesom då kan jag träffa folk utomhus och vi har även ätit lunch ute.



Många kramar

farmor

2009-08-29 @ 15:53:52
Jenny

Vad bra att du gillar work&travel, det börjar ju som sagt dra ihop sig för även min del nu! Så sjukt spännande! Kan knappt bärga mig längre! :)



Hoppas det blir lika kul i fortsättningen!

2009-08-30 @ 10:49:39
URL: http://edsvikenf.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0