Hey - It's China!

Ovanstaende citat ar en valdigt bra forklaring att anvanda sig av nar saker inte funkar riktigt som man tror, vilket hander ratt ofta har i Kina.

Lat mig illustrera detta med ett exempel.

Jag trodde sa sent som 18.59 igar kvall att jag skulle aka tlll min skola kl 19 ikvall, alltsa 7 PM pa engelska. Men, klockan sju igarkvall kommer Pete, en av de som jobbar for TTC, och sager att nej, vi ska aka kl 7 AM, alltsa klockan 7 pa morgonen.

Sa jag och Tom, som jag ska bo med, far spendera kvallen med att packa ihop allt, och halv sju imorse var vi redo att checka ut fran UIBE. MEN. Kenny, som skulle kora oss till taget, kom aldrig. Sa Pete ringer honom for att se om han ar pa vag. Under samtalets gang ser han mer och mer frustrerad ut. Och sjalvklart visar det sig att vi visst skulle aka 7 PM. Man kan bara skratta at det och ga och lagga sig igen. It's China!

Har fatt lite blandade rapporter fran de som har kommit till sina skolor. Nagon hade flatscreen-tv i varje rum i sin lagenhet, nagra andra hade knappt nagra sangar. Sandra, som jag flog hit med, ska borja sin tid med ett military camp. Ar tydligen ratt vanligt att gora det med de lite aldre eleverna(14+). Tanken ar typ att om det blir krig sa har Kina 1,2 miljarder manniskor som vet hur man krigar = de vinner. Sjukt. Men hey, it's China!

Nu sitter jag i datasalen och fordriver lite tid. Vill mest bara komma ivag nu, och se hur det ar dar jag ska bo de narmsta 5 manaderna! Bade nervost och spannande... Men mest spannande!

Vi hors nar vi hors!

Kram

P.S. Kom in pa facebook haromdan, men det lar nog inte handa egen pa ett tag. Bara sa ni vet. D.S.


Kommentarer
Ida

Förvirrande hörrö du! men asså,när ska vi ringa dig nu då, om du inte åker för ens vid sju? ska vi ringa imorgon (tisdag) ist?

2009-08-31 @ 10:00:58
Anonym

HAHA, military camp- i'm looking forward to it...



saknar dig gumman



/ youghurt smoothie

2009-08-31 @ 15:16:50
mathilda

hahahaha... military camp. spännande;)

2009-09-01 @ 13:47:50
mamma

Hörde av louise att du kommit fram efter allt strul. Det gick inte så bra att ringa, det bröts och sen gick det inte att komma fram. Vi provar igen, föreslå tider så ska det väl passa med nån av oss i alla fall. Lycka till med jobbet nu

Kram kram

2009-09-01 @ 23:00:57
mamma

Hörde av louise att du kommit fram efter allt strul. Det gick inte så bra att ringa, det bröts och sen gick det inte att komma fram. Vi provar igen, föreslå tider så ska det väl passa med nån av oss i alla fall. Lycka till med jobbet nu

Kram kram

2009-09-01 @ 23:01:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0