Antligen pa UIBE! :)

Ooooj jag vet knappt vart jag ska borja! Har hant sa mycket att det kommer ta evigheter om allt ska berattas, men jag ska forsoka iaf.

Veckan pa hotellet var helt okej under omstandigheterna. Man larde kanna de flesta och nar undervisningen kom igang gick tiden lite fortare. Pa kvallarna satt vi ute pa parkeringen och hangde. Det blir aldrig kallt har, men det ar sjukt fuktigt ute sa det kan vara lite pafrestande. Sista kvallen hade vi lite sista kvallen-party/hang, och nagra av oss korde nagon tysk drinking game med en boll och massa flaskor. I slutet stod det ca 0 kineser och tittade pa, haha!

I torsdags fick vi antligen komma till universitetet dar vi nu ska bo i 3 veckor, under resten av utbildningen. Det ligger ca en halvtimme fran centrum, sa det ar ratt centralt. Vi bor i lagenheter  som vi delar fyra och fyra. Standarden ar helt okej, inte som hemma med inte heller ofrascht. Forsta dagen fick vi lite rundturer och sant, och sa fick vi traffa gruppen som bodde pa det andra hotellet. Pa kvallen gick vi ut och at och spanade in lite shopping. Middagen gick val pa runt 25 kr var, och da var vi anda pa en ratt fin restuarang! Allt ar helst sjukt billigt.

Igar hade vi en "tour day", som varade inte mindre an 12 timmar. Forst var vi pa kinesiska muren, som var ungefar hur haftig som helst(men jobbig att ga uppfor!). Det ar sa otroligt vackert med hoga berg som ar helt tackt med gronska. Tyvarr var det lite dimmigt men det var anda en otrolig upplevelse.

Efter det akte vi till The Ming Tombs, som skulle vara nagon gammal grav. Var dock inte sa intressant. Efter det vart det The Birds nest, alltsa den olympiska arenan. Imponerande! Efter en middag akte vi sedan hem.

Pa kvallen var det dags att antligen fa ga ut i Beijing! Vi var nastan hela gruppen pa ungefar samma stallen, sa det var sjukt kul. En drink kostade ungefar 12-15 kr(10 yuan), sa det galler att vara forsiktig med det dar(vilket vi i arlighetens namn kanske inte var alla ganger...). Vi hamnade till slut pa en nattklubb, och var val hemma runt 5 pa morgonen, 24 timmar efter att jag hade gatt upp. Man ar ju bara ubng en gang, eller hur? ;). Det var hur som helst en sjukt rolig kvall, nattlivet i Beijing ar fantasiskt! Och man behover aldrig oroa sig for att inte komma in ;).

Idag har vi pluggat hela dagen pa var forsta assignment. Riktigt tidskravande, men nu ar jag nastan klar iallafall. Imorgon borjar lektionerna igen, efter ett par lediga dagar.

Priserna ja, allt ar sa sjukt billigt! Att ata ute blir som sagt runt 20-30 kr, en halvtimmes taxiresa detsamma, ja, allt ar billigt! Utom det som ar importerat fran europa da, som choklad och kaffe.

For att sammanfatta kan man val saga att I LOVE BEIJING! Kina ar heeeelt underbart och jag angrar inte en sekund att jag akte hit! Ah, allt ar fantastiskt. Billigt, vacker, roligt, trevliga manniskor, roliga moten, intressanta lektioner, bra organisation... Jag kan fortsatta i evigheter. Jag har det helt enkelt sjukt bra, kan inte komma pa en enda negativ sak. Eller jo, det skulle val vara att inte facebook funkar da.

Angaende bilder sa hoppas jag kunna lagga in det inom ett par dagar. Har pa campus har vi tillgang till datorer sa det borde bli lite enklare nu ;)

Jag har skaffat skype ocksa, sa adda sofie.soderin

Glom inte www.iesglobal.com! Kolla in bloggen och media, sa ser ni lite mer vad som hander. Fast jag maste varna er att det ligger en ratt hemsk bild pa mig dar, haha!

Det vr allt for nu tror jag, glom inte att kommentera!

:)


Kommentarer
Carro

Hejsan låter jättetrevligt :) vi saknade dig igår på Lena & Orup!!

Kramar carolina

2009-08-08 @ 21:53:33
Anonym

Fan va härligt du har de! Avundsjuk till tusen! De är sällan allting bara är perfekt så du har verkligen haft tur;) Och nice med pirserna och kul med röjj på Pekings alla krogar ;) Har varit ute några gånger på senaste tiden men man blir ju ruinerad och kommer inte in någonstans, var gick du när du va 18 egentligen? Btw så saknar jag din plattång, förjävligt! försöker få pappa att inse att han behöver en plattång men de går hittills inte så bra... oj va långt de blev men kontentan är sjönt att du har de bra, jag är så glad för din skull!

2009-08-08 @ 23:53:50
Ida

om du inte räknade ut de så va den förra kommentaren skriven av mig ;)

2009-08-08 @ 23:56:32
mamma

vad kul och bra det låter allting. här allt bra också,har firat Ida idag med släkten....ha det bra. kram

2009-08-09 @ 19:50:22
Mathilda

Det låter som om du har det fantastiskt och det glädjer mig. Kan tänka mig att nattlivet är både häftigt och annorlunda mot det som finns i Stockholm.



Ha ha ha.

Stockholm.

Det känns som världens minsta ställe, när du pratar KINA och Beijing.

2009-08-10 @ 09:36:01
URL: http://enannandelavstockholm.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0