Annu en dag pa hotellet...

har val egentligen inte hant sa mycket sen igar. idag hade vi en treasure hunt pa morgonen med mycket fusk, som vi tyvarr inte vann. prisen var snickers och frukostflingor - tror britterna uppskattade det mest. pa eftermiddagen hade vi en lite introduktion i mandarin och jag kan saga att jag ar ratt glad att jag tog de dar tva kurserna pa medborgarskolan for nu har jag en liten grund att sta pa. det jobbiga ar dock att om jag hamnar i sodra kina, vilket inte ar helt osannolikt, sa kommer det lata helt annorlunda an har...

har ett kinesiskt telefonnummer nu, som ar 0086-1520 1488 735. Det ar gratis for mig om ni ringer men jag vet inte hur mycket det kostar for er att ringa. men mor och far - ni kan ju ringa en snabbis iaf? vi ar 6 timmar fore, ring nar klockan ar typ 19-20 har :).

maten ar underbar! det ar en rund skicka som fylls med ca 10 olika ratter och som man delar pa. mycket gronsaker och nudlar, men ocksa lite potatis och ris. Frukosten bestar ocksa av mat vilket ar sadar, jag brukar ata ratt mycket melon istallet, och agg for att fa i mig mer protein... det ar ett ratt najs hotell sa man far njuta sa lange maten haller den har standarden.

den sjatte kommer vi att forflyttas till universitetet tillsammans med gruppen pa det andra hotellet. dagen efter ska vi till kinesiska muren vilket kommer bli sjuuukt haftigt! langtar verkligen till det.

imorgon borjar undervisningen pa riktigt, ska bli kul att gora nagot. just nu sitter vi i ett rum och tranar mandarin, vette fan hur det gar dock, haha!

ha det bra dar hemma, det har jag! :) vi hors nar vi hors.

ps. facebook funkar inte, men msn sa logga garna in dar! the great firewall of china....d.s.



Kommentarer
Ida

Va nice de låter och härligt att du har de bra! Jag gillade också maten men frukosten va inte så kul hade jag för mig ;)

Synd me facebook, men vi får bestämma nån gång när båda har tid att logga in på msn tycker jag! Hare bra kära du!

2009-08-02 @ 04:25:59
mamma

idag var det en notis i DN om att regimen i Kina har förbjudit facebook och youtube tillsvidare, hoppas det är tillfälligt.....kul att du har det bra annars, ska prova att ringa lite senare. ha det gott!

2009-08-02 @ 12:05:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sofie Goes China

Mina kinesiska äventyr

RSS 2.0